Heey

29 mars forts.
Efter vi suttit vid datorn gick vi och käka på sportbaren! Guld! Vi åt indisk curry som smaka som den vi gör hemma! Sen'efter de tog vi taxi till haadrin för at kolla läger på stranden där partyt imon ska vara! Det tog ett tag innan vi hitta till stranden men detr fanns gott om shopping där mm. När vi hitta så var det ganska så lugnt! Det för mycket folk och inte för mycket liv, var bara 2 eller 3 barer igång. Vi satte oss vid dropinbar och träffade snabbt på en svensk och 1 engelskman och 1 kvinna. Där satt vi och tjöta, lyssna på musik och kollade eldshower. Sen när vi tyckte det var dax att gå vidare satte vi oss vid en reggiebar typ och lyssna. då kom det fram 2 killar, en candadensare och en fransman och tjöta på, de var ritkigt pratiga och trevliga! Det kom också en söt liten bäbiskatt som jag klappa, SÖT var den och lite rädd! Strax efter tyckte vi det var dax atty åka hem så det blev taxi hem.

30mars fullmooonparty
Idag tog vi sovmorgon till 11 vilket var sjukt skönt! Sen tog vi oss frukost och la oss på stranden. Det blev där hela dagen fast det var lite molnigt, sen var det bara hem och fixa sig till partyt! Först käkade vi och sen taxi till stranden. det tog ca10min. När vi var framme och kom ner på stranden var det inte så mycket folk som vi hade trodd men självklart blev det allt fler mot natten. Vi gjorde inte så himla mycket under kvällen, vi drack lite baccardi eftersom vi tyckte att bucket hade varit enkelt att bli drogad, genom att nån häller i nått, men vi höll för våra småhål i flaskorna! Och vi blev inte drogade eller var inte för fulla heller för dom som ville veta!  Under kvällen hade många barer eldshower, vi dansade faktiskt med av kille som jobbade med de och sen fick jennie även en eldpinne han tyckte att hon skulle dansa med!! HAHA! Under kvällen gjorde vi även neon målning på kropen, coolt var det men ganska dyrt, har bilder på det sen! Jag gjorde iag'f en drake på armen och jennie typ blommor! Haha annat roligt var alla dom som sålde bucketsen, dom var helt sjukt galna! Dom bara skrek hade gratissaker mm bara för att man skulle köpa av dom. Så jävla skoj! Sen så var det så jävla varmt på stranden att vi var tvugna att gå upp på gatan ett tag, där hittade vi snabbt ett ställe som sålde halsband där de skrev sitt namn på thai! så det köpte vi, jättefina! sen satte vi oss på en trottoar och tittade på folk då kom det fram 2 killar från värmland! Roliga och trevliga pojkar, dom tjöta på, tydligen så var det ett "par" med! haha men dom lättade upp stämningen och vi kände oss inte lika trötta fastän kl var typ 3 på natten. där fick kvällen nog ta slut ändå, vi köpte oss den torraste pizzabiten i våra liv, käka den och fick vänta på en taxibus i en hasltimma för att sedan åka hem. Vi la oss typ 4 och var skit trötta!

31mars
Vi sov länge idag, vaknade upp vid 12 och käka frukost halv 1. Sen blev det bara stranden, det var moligt idag med plus att vi hörde åska en lång bit ifrån, fram till sen eftermiddag. efter det fixa vi oss och satte oss vrålhungriga på vår sportbar! Maten tog långt tid vilket vi inte uppskatta! sen när maten väl kom var vi i himlen. :) sen blev det bara att sätta sig här och sen vet vi inte riktigt vad vi ska göra. imon åker vi iaf till khao lak till mormor och morfar! GULD!
GRATTIS TILL FASTER IDAG(L)

Jennie pratar med sin mamma så hon har inget bättre att skriva! :)
Louise vet inte vad hon ska säga:(

Ha det bra hemma! Puss på er söta! (L)

nu är vi i koh phangan

28 mars
Idag gick vi upp halv 7 för att vi skulle väcka en kille som skulle ut och dyka så när vi hade gjort det kunde vi inte somna om utan vi läste lite och packade sedan. Vi tog sedan frukost på vårt mysiga ställe och checkade sedan ut. Sen satte vi oss och vänta på bussen som skulle ta oss till båten till koh phangan. Han som var betällt hos var fett söt. Han hjälpte oss med väskorna och följde med oss till bussen som kom på huvudgatan. SÖT! När vi sedan satte oss på båten satte vi oss därinne där det inte fanns någon ac så efter ca 15 min mådde både jag och jennie skitdåliga. Så vi gick upp til friska luften och jag mådde genast bättre men inte jennie. Och när vi suttit där i 20min kanske så började de spöregna och de flesta gick in men inte jag och jennie vi njöt av friska luften, så gjorde några andra också. Men efter ett tag slutade de och vi satt däruppe och mådde haldanna resen av vägen. Resan skulle ta ca 2 timmar men den tog ca3. Sen när vi kom av båten stog det massor av taxifolk och fråga vart vi skulle nånstans, vi var trötta men tog sedan en tasi till ett ställe vi trodde vi bra men när vi kom dit så var det hål och grejor i taken så nej! man vågar inte chansa när det kan regna in! Så tillslut tog vi hotellet bredvid där fick en jättestor stuga typ för 800b. Skit fint! Direkt efter vi lämnat väskorna tog vi lunch på hotellet och sen gick in och la oss, tuppluren blev hela 2,5timmar! Sen var det bara ut och leta mat och vi satte oss på en sportbar där de hade 20% rea för ladies. Maten var god, hamburgare blev de, och innan vi skulle gå gick vi gratis alkoläsk så det blev lite dricks till dom sen. Sen letade vi efter centum som vi läste sedan att det var 4 km till, ganska långt i värmen. Där blev det bara småsaker köpta sen gick cio hela vägen hem igen!
ps. Jag och söta fredrik har varit tillsammans i 2 år och 11 månader idag! Älskar dej massa! (L)

29mars
Idag gick vi upp 9 för att käka frukost och sen gå ner till stranbden vid hotellet. Den var helt okej, inte den finaste men sanden var inte så varm så det var skönt! Så vi la oss och stekte i solen där ett tag och läste och så. Sen blev det lite lunch och ner på stranden igen. Sen när vi skulle ta sista badet så trampade jag på nått vasst, sten, eller glas elelr nått så det började blöda, så jennie gick springa till rummet och hämta papper, plåster och vatten medan jag fixade lite med såret. Sen rengjordes det innan jag plåstrade om det, det var iaf inte så farligt sen så nu öär det bra! Sen fixade vi oss och gick ut för att sätta oss här!! Puss på er!

Jennie har nu läst igenom sina 15 sidor om resan till paris och är taggad!
Louise tycker om sin saknade pojkvän, längtar efter dej!

Hallåni!

HAha, ska självklart stå den 25 ist för 15.

26 mars
Idag käkade vi frukost på det vanliga stället, gott är det! Sen väntade vi på bussen som skulle ta oss till hamnen. Väl på båten satte vi oss däruppe och njöt av solen. Vi stannade på 4 snorklingställen, det var jättefint, vi såg allt möjligt och ibland var det lite djupare men där såg man också bra! Underbart var det! På båten fick vi skitgod frukt. Men lunchen var bara sådär, ganska stark, men vi märkte iaf att fiskar gillar chilli! När vi kom fram till de sista stället skulle vi stanna i 2 timmar och vi var sjukt trötta och vi tog en tupplur på en resturgan där, vi sov med huvederna på bordet. SEn bestämmde vi oss för att gå upp på viewpointen där och det tog inte så lång tid, vi småsprang upp för att hinna. men det var värt det, jättefint! Sen åkte vi hemmåt igen. Båten gick fruktansvärt sakta hela vägen. När vi kom hem var vi lite röda. Men vi tog en glass på det och sdatte oss på altanen innan vi skulle ut och käka, pizza blev det. DEt var sjukt mäyttande. Sen satte vi oss ett tag på altanen igen ringde fredrikoch gick sen en runda på stranden innan det var dax att sova.

27 mars
Idag väcktes vi av att det spöregna ute, sjukt var det! så när kl ringde kl 9 sket vi i det och sov vidare till 11 innan vi gick upp för frukost.Väderet hade lugnat sig mycket men var ändå ingen strandendag, så vi hitta en strandbar som visade piraytes of carribean 3 och satte oss och kolla på den, sen gick vi bort till piren som var ca 30min ifrån i våran takt. Där käka vi lite och kollade runt. SEn gick vi till rummet igen, fixade oss lite, hämtade tvätt och jag köpte medicin för min mage är knepig igen:( Sen blev det mat och sen satte vi oss här.

Ha det så bra!
'

Jennie hälsar soom vanligt till alla därhemma!
Louise tycker om sin pojk jättemycket! (L)

Hallåhallåå

Nu är vi koh tao och här är det underbart!!

15 mars
Idag har vi nog inte gjort så mycket, vi bytte rum på morgonen för att det kostade bara 600b, det såg helt okej ut då. Sen iaf gick vi til stranden och la oss i den lilla skuggan vi hitta. Vi låg där, lite i solen med men det blev förjävla varmt såd et blev skuggan. Sen tog vi en kokosnötshake, GOTT! och sen gick till tillbaka till rummet, där det var som en jävla bastu, vi har ju ingen ac, det gick seriöst inte att vara där, vi fixade och dusha fort innan vi gick ut. Först kollade vi en ny bikini till mej och hittade en gulsvart tillslut, jag gillar! Och sen kollade vi solnedgången här, sjukt fint och mysigt. Vi tog lite kort och även en cosmopolitan som var god, en var det mat och sen beställde vi snorklingtur tills imon och sen satte vi oss här...

NU finns det bilder på facebook!

Jennie hälsar till alla!
Louise tänker på den söte i sverige! (L)

Hejsan, nu är vi i Koh tao!

Nu är man på lite bättra hurmör. Jag kan ju köpt en ny och nu ska vi börja ta massa nya! 22 mars dagen då kameran försvann:( men dagen började iaf med frukost på 7eleven, sedan satt vi och vänta på bussen som skulle ta oss på dagsturen, vi började med att åka en kvart till ettpar stenar som hette grandma och grandpa som var stenar på en snopp och slida! sen åkte vi vidare till ett munktempel och kolla lite sen vidare till en park där vi såg elefant, ap och kroocdil show, det var här vi inte hitta kameran. Men vi hitta som sagt inte den utan var tvungna att fortsätta turen, jag och jennie åkte "linbana" som var högt uppsatt och den gick fort, skitskoj! Sen åkte vi vidare till ett badställe och vattenfall, jättefint och skönt! Sen åkte vi upp på en viewpoint där vi tog fina kort med min mobil, har inte köpt kameran än. Sen på väg ner därifrån åkte vi en rolig väg där det hoppade och var nästan omöjligt att köra men skoj var det. Sist åkte vi förbi bigbudda och kollade, stor men inte så märkvärdig. På kvällen sen hände inte mycket, vi shoppa och åt men det roligaste var när vi gick på ladyboyshow, där dom dansa och mimade! HAHA! 23 mars Idag hyrde vi moppar, 200b, vi tog 2 eftersom det blir roligare då. Det första vi gjorde var att polisanmäla kameran. Sen åkte vi till ett stort shoppingcenter, tesco, där fann allt möjligt och jag köpte min kamera för 4990b. Den är helt okej för de priset, jag gillar den! Sen körde vi iväg till en strand och bada, vi fick dock gå igenom lyxhotellet så det var lite pinsamt, men men. sen åkte vi till en annan strand och bada. Sen var det dax att köra tillbaka och köka men då hitta vi lite vilse men tillslut hitta vi. MNär vi hade ätit tyckte vi dock att det hade varit skoj att åka till grandma och grandpa stenarna som vi var på igår och få kort på de, vi hade jätteproblem att hitta, men efter många frågor hittade vi. SEn åkte vi hem igen. På kvällen senare tog vi mopparna för att komma längere bort ¨på vår shoppinggata så hitta vilse även här, för det var enkeltriktat men efter nårra vändningar hitta vi! Vi shoppade lite allt möjligt idag, inte jättemycket! När vi lämnat tillbaka mopparna då tog vi oss oljemassage, min var toppen det var inte jennies! Vi klöpte oss varsin mj hattar, fett snygga! 24mars Idag gick vi upp 9 för att boka resa till koh tao, och det kunde vi, kom med halv 2 båten, kostade 490b. Innan vi skulle med bussen tog vi oss ett sista dock i havet och satte oss och vänta på bussen, sen på den, av den, på båten, där hände inget, av den taxi till sairebeach. vi hade lite problem men tog sedan eftersom vi var s¨å trötta en natt för 1200b och imon ska vi byta till ett annat för 600b. Än så länge verkar det mycket fint och bra här. Ha det bra därhemma!! Jennie hoppas att kameran komemr tillbaka! Louise tänker på sin pojke hemma, vet att du inte gillar att jag är bort såhär länge! (L)

DÅLIGT!

Jag orkar verkligen inte skriva om de sista 2 dagarna dom kommer senare, kameran våran har blivit snodd så en hel månads kort är borta, sorgligt som fan! Jag har köpt en ny där vi ska ta så många vi kan innan vi ska hem. Hoppas ni har det bra hemma!

Louise / jennie ledsna!

Hejsan från koh samui

20 mars
Idag åkte vi till koh samui, detta kostade oss 500b styck. Vi gick upp 7 för att boka resan och käka frukost. Det blev frukost på7eleven. sen gick vi till rummet, packade och gick till travelservice för att vänta på minibussen. Sen hoppade vi in och åkte vidare för att hämta upp adnra men det var mest stopp för chafförer så han kunde köpa sigg, röka och sånt. Sen kom vi iväg nästan 1timme senare. Vi hämtade upp lite folk på vägen dock. SEn efter ett tag vad det dax för lunch, den var förjävlig, vi tog ris med nån kycklingsoppa och det smanakde skit, bara blaskigt! USCH! men som tur var hade vi köpt med oss chips och kakor så vi blev mätta. Bussresan tog ca 3timmar innan vi kom fram till båten som sen tog en timme, under resan blev de bok och msuik, jag blev dock åksjuk i bussen så satt mest och försökte må bra. SEn när vi hoppade av båten åkte vi ca en halvbtimme till Chaweng beach för att hitta ett hotell där, det blev green hotel för 700b natten. Då har vi kys, tv, ac mm. SEn tog vi bara det lugnt innan vi gick ner till staden, käka och kolla runt. Blev nästan ingen shoppoing, lite vykort.

21 mars
Idag gick vi upp 10 för att ta frukost på ett litet ställe, för att sedan gå 2 min till stranden. där vi tog stolar för 50b styck i skuggan. Vi bada mycket i de stora vågorna, sjukt skoj var det! Sen upptäckte vi att det var röd flagga, men vi badade på en ändå. Vi låg även o stekte en stund i vattenbrynet, grymt skönt att bara ligga o njuta av vattnet som kommer o svalkar då o då. Sen upp o läsa lite i skuggan, då kom en munknisse som vi köpte goda munkar utav! Sen kom en rolig glassnisse somk sjöng pearl harbour låten på thailändska o sewn att vi behöver glass osv, fett skoj var det! Vi köpte dock ingen glass. Efter ett tag på strande gick vi upp till rummet o duscha o vilade ett tag. Upptäckte då att både jag o Louise (hon pratar i tele just nu med pappa tomas så jag tog över)  var röda som tomater i ansiktet! Vågorna hade sköljt bort allt solkräm o vi e inte så duktiga på att smörja in oss mer än en gång per dag, men vi gilla de. Sen gick vi och åt sweet&sour och sen shoppade vi för fullt! Beställde även en utflykt till imon där vi ska få se tigrar, en stor buddah staty, åka linbana, se stenar som ser ut som en snopp och kvinnans motsvarighet, och bada i vattenfall, har säkert glömt något för det var massa saker på den turen! Sen tog vi en iskaffe och sen satte vi oss här vid datorn ett tag :)

Jennie/tomaten hälsar till alla er där hemma!

Louise tänker på sin fredrik!

Hallå eller:)

Åhh innan jag börjar så kom jag på att jag glömde skrvia att der regna här igår! :S Helt sjukt var det, vi trodde det var ett skämt men det regnade verkligen, det vara inte så länge men det kom en bra skur ändå, men därefter kom solen fram igen så det var inte så farligt.

19 mars
Idag har vi inte gjort mycket, vi valde att sova länge eftersom vi inte hade nått speciellt att göra, vi sov till halv 11. Eftersom det inte fanns någon strand att sola på var det shoppingdag för oss dag. Först letade vi dock frukostställe och det tog lite tid, det finns inte så manga resturanger här utan mer gatukök med thaimat. MEn tillslut hitta vi ett litet ställe där det blev flingor och mackor. Sen gick vi till donken och tog caffe jag kallt och jennie varmt. gott var det. SEn gick vi runt och runt i staden. Jag shoppade mycket och jennie sådär, efter ett tag gick vi på thaimassage, hårt var det och jag tyckte att det kittlades lite på vissa stället och ibland mycket ont typ. Men jag hade grymt ont i ryggen så det var helt underbart att få bort det. Det var sjuke bra efteråt så det var helt klart värt det. SEn shoppade lite till och när vi blev hugriga fick vi leta som bara den för att hitta nånstans att åta och det gick förjävla dåligt så vi tog oss arsin meny på donken, helt okej var det. Då hade vi ju vandrat runt i stan i nästan 6 timmar så då tyckte vi att det var dax att gå till rummet för att ta en powernap så det blev de i 1,5 timmar kanske, sen iväg ut igen. Vi käkade på ett litet ställe där de inte pratade så bra engelska men det största problemet där var att vattnet vi fick där smakade som vattnet i kranen och vi blev lite misstänksamma. Så vi frågade och de sa att det var kranvatten tror vi :s vi fick tillslut iaf flaskvatten så det var bra. Sen blev det liten runda till innan vi satte oss här.

Ha det bra

Jennie älskar massagen! (L)
Louise puss på dej underbar Fredrik(L)

Hejsan, nu befinner vi oss i Hat yai!

17 mars
Idag gick vi upp tidigt för att vara duktiga, jag powerwalka på stranden och jennie sprang. Hatar att springa så när det är varmt blir det bara värre. Efter det tog vi oss ett dopp och gick sedan till ett fint bageri för att käka frukost. Det som vardåligt var att bröder som vi åt var inte hembakat tror vi men annrs var det gott ändå. Sen gick vi till rummet trötta som as och la oss för en powernap, det gick lika bra som vanligt, vi slocknade i 1,5timmar! Men det var grymt gott! Därefter var det stranden som gällde, myste i skuggan såklart! Vi låg och löste och sola och bada, allt det goda! Sen tog vi oss lite mat och hämta våran tvätt vi lämnade igår. När den var hämtad la vi oss längre ner på stranden i solen och njöt till halv 6 då vi gick till rummet igen. Jag fixade mina naglar och vi läste lite. Efter det blev det mat på en liten thairesturang, denna gången var det dock ingen strakt mat och vi bara älskade det! Vi beställde även resa till hat yai tills imon för 550b styck. Sen spelade vi kort på vår altan innan jennie kom på att hon inte visste var sin ipod var så vi letade och hon började få panik, men tillslut hittade hon den och det var bara lycka på det!

18 mars
Idag fgick vi upp hyfsat tidigt för att hinna käka och packa innan vi skulle åka. Vi åt frukosten på hotellet för att vi inte skulle behöva gå så långt. SEn packade vi det sista innan vi checkade ut och tog en longtail till båten som skulle ta oss till fastlandet. Det tog ca 2 timmar innan vi kom fram till nån stad där vi skulle åka buss resten av vägen. På båten visades det en thailändskfilm men det var inget intressant när man inte fattade något. Så det blev musik och läsning. Sen på bussresan satt vi nog mest och sov, tills ryggen fick grymt ont. När vi var framme var vi så grymt hungriga men försökte dock höra lite om hotell med pool eftersom det inte är något hav i närheten. Men vi var så hungriga att vi fick en karta med hotell med pooll sen gick vi och åt, min mat varsär men blev iaf lite mätt. sen kollade vi hotellet med pool men det var inomhus så det tog vi inte, utan tillslut tog vi new world hotell för 500b natten med ac, fint rum på 5 våningen och den har hiss så vi slipper trappor. Den har även kyr, tv som vi inte haft på länge, så nu lever vi lyx. Därefter gick vi ut för shopping och kolla runt lite. Blev lite shopping, det är ganska så billigt här men lite konstiga kläder osv. Det blev varsintröja och någon present! Vi käkade på pizahut sen med, färst så fattade dom typ inget, ingen pratade typ engelska, men sen fick vi varsin cola och en pizza fast vi beställt 2, och vi frågade men inget fatta och sen sa dom att de hade slut på panpizza och att vi var tvungna att ta nått annat och hon så gick hon och 2 sek efter kom vår andra pizza, asså dom var heltröga! SEn fökrsökte vi hitta till hotellet med stoppade här för att chatta och så!
HA det underbart!!

Jennie hälsar till alla där hemma!
Louise tycker livet leker, saknar sin pojkvän väldigt mycket dock!

Fina, underbara Lipe!

Hej alla!

15 mars
Nu har det gaatt en maanad, det gaar fort, det aer aendaa skoent att det aer en maanad kvar! Livet flyter paa iaf. Idag tog vi iaf en dyr och inte saa god frukost paa hotellet. Jennies mat soeg! SEn gick vi genom centrum till sunrise beach foer att paa montain resort som mamma och pappa hade tipsat om men vi tolkade det fel saa vi gick till view point resort, daer saag man inget alls! Haha det soeg. Vi saag sedan att det andra laag paa andra sidan stranden men det faar vi ta imon istaellet! Sen gick vi i alla fall tillbaka till vanliga pattya beach som vi bara aelskar! SEn naer vi skulle aeta saa tankte vi att vi skulle testa naagot nytt, det blev french toast med vitloek. HAH! Vi gick chokladtopping och sirap till med det var fan det vaesta vi aetit typ! USCH!!! Sen la vi oss lite till och sen aater till hotellet. Naer vi sedan gick ut foer kvaellsmat saa taenkte vi testa naagot mer nytt det blev en kokosnoetsoppa med kyckling, den var helt okej! Det var bara naagot konstigt lila i! Sen blev det aeven en pannkaka, bananoch nutella med glass, GOTTT! SEn tog vi ocksaa och lyxa med en footscrub foer 200b. Jag gillade det starkt, kittlades lite daa och daa men skoent andaa. MEn foer jennie var det inte bra! Hon fick grymt ont, det sved. SEn hemma vid rummet traeffade vi en svensk som var ganne med oss och han boerjade tjoeta. eller han viska till oss, saa himla tyst en kille kan prata ibland! Sen bara sved det mer paa jennies foetter och jag fick huvudvaerk saa daa la vi osss.

Idag gick vi upp och aat frukost paa ett pannkakastaelle, en macka, god var den! Sen boerjade vi gaa mot mountain resort, det tog lite tid och det var varmt! Men naer vi vael var daer var det jaettefint. Vi satt daer och njoet ett bra tag. Tog lite bilder och sen gick hemmaat igen. Vi la oss paa stranden och snorkla och bada. Jennies snorkel har boerjat att laecka in saa foer henne aer det inte saa skoj . Vi har aeven kommit paa att Jennie lider av vitabenisolen-syndromet! Det faer jag hoera, hon hatar det saa nu satsar jennie paa att bli neger ist! SEn satte vi oss paa altanen och laeste innan vi skulle ut och kaeka. Vi tog oss vanlig sweet and sour men idag var den knappt god, den var stark, det verkar som folket paa lipe gillar stark mat! Vi blev inte ens maetta heller saa vi tog varsin pannkaka och sen satte vi oss haer.

Ha det underbart i sverige alla vaenner!

Jennie lider av foetter som svider
Louise lipe aer underbart! Taenker paa dej Fredrik<3

Nu ar det Jennie har! :)

13 mars - Grattis Mamma!
Idag aat vi frukost i princip sjaelva, men sjukt god var buffen aeven idag! sen packade vi vaara saker och checkade ut, sen foerdrev vi tiden till 14 vid poolen och at lunch. Tyvarr va baten aven en halvtimme seg (thailandskt tid +15min minst) Speedboaten tog lite mer an 2 timmar till Koh Lipeh. Forst hade vi lite svart att hitta rum, det mesta var fullt, forutom en bungalow for 400 Baht, men dar var toan utomhus. Tillslut hittade vi en bungalow for 950 B inkl frukost, men va inte specellt fin for det priset, sa pa kvallen kollade vi lite mer. Innan dess hann vi dock med ett kvallsdopp i det underbara vattnet och hann ringa min sota mamm som fyllde ar :) Sen at vi mat pa stranden, kollade hotell (hittade ett for 5400 Baht per natt, men det var varldens lyx med spa o allt) Sen gick vi och la oss i varan mysig bungalow :P

14 mars
I dag gick vi upp extra tidigt for att kolla in ett hotell som hade flera ledig bungalows i manga olika prisklasser, vi hittade en helt okej for 600 Baht, mkt frachare an det forra iaf! Sa vi checkade ut och bytte med en gang! :) Sen var det stranden som gallde! Stranden ar helt underbar! Vit och len som mjol och vattnet kristallklart! Vi snorklade aven en del och sag massa nemo-fiskar! :) Efter stranden gick vi hm och vilade ett tag och sen gick vi och at :) Jag fick en jattestark matratt sa fick bestalla in extra vatten! Men jag fick ner allt iaf, sa lite stolt ar jag allt! :) Sn satte vi oss vid datorerna sen far vi se vadvi gor! :)

Louise tycker om sin pojkvan, han ar ratt sot

Jennie halsar fortfarande, sa hon borjar bli lite dragen ;P

Hej louise som skriver! :)

Torsdag 13 mars
Idag gick vi upp tidigt för att resa till koh muuk, det kostade oss 800b för oss båda. Vi åt frukost och åkte buss till hamnen. SEn åkte vi nog ca 2 timmar, vi satt höst upp och kände vinden blåste och sköna vattendroppar. Sen kom vi till någon graooa som jag varit i förr, kommer inte håg vad den heter. Vi simmade genom en svart grotta, vi simmade i ett fult le med ännu fulare flytvästar. Det som inte var så skoj, var att det fnns massor av meneter i början, typ led av dom. Det gillade vi inte! När vi väl var framme var det jättefint. Sen simmade vi tillbka, hoppade på båten och åkte ca 10 min och ko sedan till muuk. Vi fick dock bet 50 mer b för att komma i land. Vi tog första heotellet, charlie beach resrt för 1200b natten med frukost. vi fick en bungalow lik den i lanta men bättre. fint badrum, frächare, nära till poolen och mysigt. Myggnät fick vi också. Sen la vi oss vid poolen och njöt resten av dagen. Hem en, duscha och ut och åt. De hade satt upp söta bord nere på standen och även små tält sätt var det! Sen satte vi sedan på altanen, måla naglarna och smäsnacka. Sen sov vi.

JAG VET SKIT GÖTT MED RIKTIGA ÅÄÖ DET FANNS PÅ DENNA DATORN.

Fredag 12 mars
Idag gick vi upp 9 för att äta den goda fukostbuffen, det var det godate vi stött på än så länge. Sen la vi oss bara vid poolen och myste. Tog varsin kokosnötshake och åt lite. SEn mer pool, badade i havet, som var sådär och sen till rummet, vila och fixa oss. Därefter satte vi oss under de romastiska tälten på stranden och åt. SEn tog vi oss en öl och satt och gunga. MYS! Sen gick vi och la oss.

Jennie Halsar
Louise Älskar sin fredrik raggarn nilsson massor!!

Hej fran koh lanta

Maandag 8 mars
Idag har vi inte gjort saa mycket, frukost, stranden , macka paa stranden. Min mage har koert lite idag med!  Sen lugnade den ner sig och vi gick hem laemnade av saker och boerjade vandra upp till view point. Foerst trodde vi att vi kommit fram men jag kaende inte igen mig, hade foer mig att vi gick igenom skog det var daa vi kom paa att vi var bara paa foerst saa det var bara att boerja vandra hoegre. Det aer verkligen en jaettefin utsikt oever phiphi, helt otroligt. Vi satt daer en stund och tog oss varsi n glass, gott! sen gick vi ner foer de 1000 steger,( kanske inte riktigt saa manga) Det var iaf en grymt svettig  vandring. sen var det da x att fixa oss och gaa ut foer mat.  Vi tog en runda paa apoteket och skaffade medicin till min mage och sen satt vi vid dator.

Tisdag 9 mars
Idag var min mobil knaepp, den ville inte ringa men som tur var saa vaknade sjaelv vid 9. Vi gick ner till pp casita och tog oss frukostbuffen daer. GOTT! Sen aekte vi baat till koh lanta ca 1 till 2 timmar. SEn aakte vi till blue andaman foer att  fixa boende. Vi tog en bungalow. Saa himla som det aer, den aer gjord av halm typ, saa vi har lufthaal oeverallt, vi  har haal i golvet mellan plankorna. det aer aeven stoerre haal i taket, plus att oever saengen har vi myggnaet. Sen gick vi ner till stranden men den var inget att ha saa vi la oss vid pooolen, i den och laeste.  SEn hem fixa oss och tog tuktuk till centrum. Vi aat och shoppade, jag koepte 2 tjoejor.  sen tog vi tuktuk hem. Naer vi skulle sova sen laag vi och laeste bok och daa hoerde vi kontiga ljud, det var flaemtande och stoen. HAHA bungalowna aer inte ljudisolerat alls saa i den bredvid hade ett par sex, och vi kan saega att vi hoerde  hur det mesta gick till daerinne, haha som vi knaeckte oss.

Onsdag 10 mars
Idag la vi oss vid poolen och laeste och moes. Sen har vi inte gjort saa mycket, fixade oss och atir och nu siotter vi haer. Hoppas alla har det bra.

Jennie halsar till alla daer hemma.

Louise taenker paa sin pojkvaen hela tiden, han ar soetast! <3

Sista i Phiphi

Soendag 7 mars
Idag tog vi sovmorgon till 10, aat sedan frukost och gick till stranden haer nere pga min mage. Daer laag vi och myste i skuggan tils vi koepte oss lite vatten, vaetsersaettning och gick hem. Daa ringde jag tilll den soete pojkvaennen<3 Och jennie pratade med michael. Sen gick vi ut och aat pepparstek, den var god. Dock saa bestaellde vi well done men naer jennie fick sin var det helt blodig typ saa hon fick skicka in den till koetet igen. Min var helt okej, lite rosa men okej. Sen gick till reggeabaren foer att kolla paa boxning men den hade inte boerjat. Sa vi tog oss varsin dricka som hette orgasm, god, plus att den hade passande glas till. Vi traeffade paa herry och de andra engelsmaennen. Sedan gick vi hem en runda foer att gaa paa toa foer ofta har resutanger inget papper. Men sen naer vi var tillbaka boerjade nastan boxningen. SEdan staellde jennie upp idag, hon boxades med en annan svensk som var lite laengre aen hon sa jennie fick ta en massa slag paa huvudet. Men soeta Jennie vann inte, men hon kaempade som bara den! Efter det drog vi oss till stranden och boerjade dansa lite men strax efter saa boerjade min mage koera. Saa jag satte mig vid havet och njoet av musiken. Sen ringde jag min underbara pojkvaen igen, han aer soetast! Sen vid vattnet saa saag jag aven naatt vaeldigt fint naer vaagorna kom, det var smaa blaa saker, jaettevackert! Fick sedan resa paa att det var neonfiskar. SEn var det inget mer paa den dagen.

Maandag 8 Mars
Idag har vi egentligen inte gjort saa mycket, vi aat frukost, var paa stranden och aat lite, sen boerjade min mage igen. Naer sedan den lugnat ner sig gick vi hem laemnade saker och boerjade gaa upp till view point. Foest trodde vi att vi var uppe men jag kaende inte riktigt igen mig, men sen visade det sig att det var laengre upp saa det vara bara att fortsaetta. Naer vi kom upp var det grymt fint. Det aer oever phiphi och man kan bara njuta av synen. Sen gick vi ner igen, bestaellde resa till lanta tills imonm fixade oss och gick ut foer mat. Nar vi aetit klart gick vi till apoteket foer att fixa medicin till min mage och fick en 3 dagars kur. Koepte aeven kokoslotion. :)
Hoppas alla har det GULD foer det har vi! :)<3

Jennie :)

Louise aelskar fredrik otroligt mycket <3

Hej :)

Fredag 5 mars
Idfag foersoekte vi ringa och gratta coffe och det gick lite daaligt som med putte, fast coffe svara i soemnen. Vi tog oss med lontail till long baech, daer snorkladfe vi ut till ett rev och saag massa fiskar och aeven hajar, 3 stycken. Nar vi kom tillbka till rummet fixade vi oss och gick ut foer massage. Vi tog fotmassage och manikyr, fotmassagen var underbar men manikyren var inget att ha. Sen koepte jennie sig ett par flippflopp och sen paa vaegen hem gick vi foebi en reagge bar daer de hade boxning, och tro det eller ej men jag taelde upp, jag mot en engelskt lite full tjej. JAG AEGDE! Jag hade publiken med mej och vann till sist efter 3 ronder. HAHa jennie har filmat saa ni faar se senare. Som pris fick m,an en bucket men det var typ inget att ha aendaa. Sen kom vi tillbka till rummet och eftersom vi hade 2 doeda mobiler och skulle upp tidigt foer att ut paa tur fraagade vi naarra svenskar som kunde vaecka oss imon. De kunde de.

Lordag 6 mars
Vi blev som sagt vaeckta av svenskarna halv 7 och sedan laag vi och halvsov en stund. SEn akte vi runt till sharkpoint, men har ju redan sett dom. Och sen runt paa olika staellen bla maya bay och monkey beach. sen nar vi var framme igen la vi oss paa stranden och vila innan vi gick hem och gjorde inget. Snart ska vi ata saa faar vi se sen. Min mage maar inte saa bra saa det aer inte alls skoj.

Puss paa allllaa!

Jennie halsar

Louise saknar fredrik! <3

Hej igen, louise som skriver igen! <3

Tisdag 2 mars
Idag blev det en stressig morgon och frukost som vanligt. Vi skulle ju aaka till phiphi. Vi hann knappt faa ner frukosten, vi sprang till dar bussen skulle haemta oss men fick ju sedan sta och vanta for dom ar aldrig i tid. Dom koerde oss till krabi foer att aaka baaten till phiphi. Den tog ca: 2 timmar, men vi underhaalde oss med att laesa och lyssna paa musik. Naer vi vael var framme saa stog det massa hotellpersonal och visade sina hotell. Vi staelde oss vid en som hade alla olika hotell och foeljde med honom foer att titta mer paa ett hotell. Vi valde ett hotell, Up hill foer 800b natten med endast flaekt. Det var ett par trappor upp till  rummet, ligger lite i utkanten, naestan dae vi bodde sist. Naer vi dumpat av vaeskorna gick vi ner till stranden en stund som laag 5 min ifraan. SEn gick vi hem och la oss och laeste bok och klyssna musik. Vi vaknade sedan upp vid 7, fixade oss och gick ut., vi aat paa en liten resturang, garlic 1992 hette den. Sedan satte vi oss vid ett intrenetcafe och jag prata med den baesta killen paa jorden. Och jennie skrev i min blogg som ni har sett. Det kostade oss 2b per min, annars brukar det kosta 1 b per min.

Onsdag 3 mars
Idag gick vi upp 10 och gick ner och aat frukost, gott var det. Sen gick vi ner till stranden och la oss bekvaemt paa naagra smaa halvliggade saker. Daer laag vi ett bra tag innan vi gick till hamnen och hoerde vad det kostade att aaka till longbeach. Foer det kostade ganska mycket mer tror vi fraan den "vanliga" stranden. 100b skulle det iaf kosta. Sen kollade Jennie lite paa bikini men hon hitta ingen. Sen la vi oss och raakde somna till 7 saa vi fixade oss och gav oss ut och kaeka. Vi tog oss varsin rosapantern till maten foer det skulle bli fest ikvaell. Dom goer saa sjukt starka drycker haer saa det knappt aer saa gott. Men den var iaf god. Sen gick vi ner till stranden foer att boerja festandet, det blev dock inte alls mycket, vi tog oss varsin bucket foer 500b foer 2. Vodka redbull, men den var saa sjukt stark att den absolut inte var god. Saa medan Jennie pratade med en konstig svenska satte jag mig ner vid kanten och haelde ut lite av min dricka, men andra ord den gick fan inte als att dricka. Sen invidge vi dansgolvet och snart boerjade 2 israeliska 26 aariga killar dansa med oss. Den ene hette joschua och den andra michael. Domn var sa jaevla roliga och bjoed paa sig sjaelva som bara den. Han joschua var helt galen och hans dansstil var det roligaste vi sett. Dessa tvaa killar fick oss att hoppa igenom eldringaen som var riktigt skoj och lite varmt. SEdan bytte aevan jag och joschua klader saa han gick runt i min klaenning medan jag hans troeja och kortbyxor. HAha alla ville ta kort paa han. Det var saa jaevla skoj saa ni fattar inte. SEn fick de even oss att bada mitt i moerkret, det var riktigt skoent. Jennie fick aeven lite pussar av Michael men jag sa tydligt att jag redan hade pojkvaen saa det saa. Dansen fortsatte tills vi tyckte attt dom blev lite foer paa saa vi sa att vi skulle gaa hem. Men jennie hittade inte sina skor, hon hitta en saa hon slaengde den. Saa nya skor foer henne aer det som gaeller. Sen aat vi en pannkaka och gick hem och sov.

Torsdag 4 mars
Imorse foersoekte vi ringa putte och vaecka han och saega grattis men han vaegrade svara. Sa vi tog oss en frukost och tog lontailbaat till longbeach och var daer hela dagen. Det var fins men imon ska vi aaka dit igen foer att snorkla och kanske se hajar. Nar vi kom tillbka hit saa traeffade vi naarra engelskmaen som ville ha hjaelp mmed att hitta ett hotell. Saa dom fick foelja med oss till vaarat foer att se om det fanns naagot, vi vet dock inte om de fick det aen. Nu sitter vi haer och ska dra oss ut och aeta. Det ska bli gott. Ha det saa bra.

Ha det underbart i sverige.

Jennie haelsar till alla i sverige. <3

Louise Aelskar och saknar sin pojkvaen<3

Nu ar det Jennie som skriver! :)

Louise sitter for tillfaellet och och snackar med Fredrik paa skype, saa jag skriver i staellet, och eftersom inte Fredrik fattar alla a och istallaet for det vanliga ska vi nu forsoka skriva med aa ae och oe :P

Loerdag 27 februari
Idag gick vi upp och aat varsinn banashake och Louise en kokos,nutellapannkaka som hon tyckte var helt okej. Sedan tog vi en longtail baat til cave beach, dar det var lite svaart att hitta skugga, men tillslut hittade vi en fin plats under ett traed, vattnet var fint och skoent! Det blev dock vaeldigt laagt vatten framaat eftermiddagen saa det blev vaeldigt stenigt i vattnet. Vi tog en macka och shake och sen aakte vi hem igen.
Naer vi gick ut paa kvaellen var inte Linda med foer att hon skulle traeffa naagra andra utanfoer stan. Vi aat en god thaigryta foer 90 baht och sedan gick vi runt lite och bestaellde snorklingtur tills morgondagen foer 750 B var. Efter det bestaemde vi oss foer att ta en back-shoulder-head massage foer 250 B, gott vare! Sen sae tog vi en cheeseburgare pae donken och testade cheesepommes. Sen gick vi hem till vaert underbara rum med ac OCH flaekt<3

Soendag 28 februari
Idag gicg vi upp tidigt foer att komma ivaeg till snorkelturen till Hong Island, som vanligt kom vi upp lite senare aen vi borde. Sen aat vi frukost paa 7eleven och sen vaentade vi paa bussen som skulle ta oss ner till baaten. Vi aakte longtailbaat med ca 25 andra, bland annat en snygg spanjor (tyvaerr hade han flickvaen). Vi aakte ica 50 min innan vi kom till en vacker lagun! Viaakte igenom en liten oeppning foer att sen komma in ett stort, runt "rum", det var verkligen jaettefint! Efter lagunen aakte vi idare till en fin strand daar vi bada och snorklade i 1,5h. Snorklingen var saadar och det var ganska mycket jellyfish, saa det blev aendaa mest bad daer. Sen aakte vi vidare till staellet daer vi skulle aeta. Det var vaeldigt fint daer men maten var inte speciellt god, saa vi aat mest ris med saas chlite slibbig kyckling. Vi satt vid ett fallfaerdigt bord tillsammans med en finne och spanjorerna "faar ju kolla paa naat naer man inte kan se den soeta!" - Louise. Det var en aeven en aeckelgubbe som hade vaersta braennsaaren paa axlarna, riktigt fet, bar smaa speedos och tog massa bilder och filma massor. Efter maten aakte vi till en jaetteliten stenig strand, skulle nog varit bra snorkling, men vi blev trillsagde att inte snorkla daer foer att det var "foer stenigt" och vi skulle bara var daer i en havltimme, saa det blev ett snabbt dopp ochsen vidare. tror inte ens att vi var daer en halvtimme. Sen aakte vi i ca en timme innan naesta stopp. Daer stannade baaten vid ett  "berg" och vi fick hoppa fraan baaten och snorklade i 45 min bland  reven. Det var jaettefint och mycket att se! Vi saag dock ingen nemo-fisk (clownfisk) som de hade lovat, men vi saag liknande doris-fiskar iaf :) Sen saa bar det av hemmaat. Vi braennde vaara laar saa dem e roeda, lite ansikte och Louise lite paa sina armar. Naer vi kommit hem till vaarat rum var vi vrallhungriga! Saa vi smsade Linda att det var dags foer kaek. vi aat god sweet&sour och Linda att en jaettestark soppa! Sen koepte Louise ett haarsaenne foer 60 b, vi koepte aeven lite lotion o saa. Sen tog vi en frapuccino paa starbucks, och eftersom linda skulle aaka hem dagen daerpaa fick vi massa solkraemer, myggspray m.m. :)

Maandag 1 mars
Vi hade precis vaknat naer Linda kom in i rummet, utheckad o klar. Saa vi slaengde paa oss klaeder och gick foer att kaeka frukost. Det blev en chesse&ham smoergaas  fraan ett litet staand och en chokladdryck foer Louises del och iste foer oss andra. Efteraat gick vitill vaarat rum och satte oss framfoer ac:n och njoet av kylan samtidigt som vi lyssnade paa musik. Sedan boerjade det bli dags att dra sig, foer Linda skulle skaffa sin tatuering idag.Vi var daer 30 min och sen saa var han ytterliggare 30 min sen innan vi ringde efter honom, men daa var han naestan framme. Efter mkt omflyttning av tatueringen saa hamnade den paa ryggen, men daa hade han gloemt att hon skulle ha den i bamby, saa han boerja plocka fram riktiga naalar innan vi paaminde honom. Tatueringen tog ganska exakt 2 timmar, saa under tiden naer jag och Louise boerja bli hungriga gick vi och koept varsinn pannkaka och tog med en till Linda ocksaa. Tatueringen blev vaeldigt fin iaf, vilket var vael tur det efter allt hans kraangel. Sen fick vi naestan springa till hennes buss, men som ur var saa var den 15 min sen (som alltid i Thailand). Sen blev det hejdaa-kramar och avvinking och sen gick jag och Louise ensamma tillbaka till vaarat rum. Daar njoet vi utav kylan och laeste lite bok, musik och vila. Sen blev det utgaang till samma staelle som igaar, samma mat med, foer det var grymt gott! Sen blev det en del shopping. Jag koepte ett linne och ett till haarband, och Louise koepte 3 filmer, crocs och en bikini och mer solkraem. Sen gick vi tillbaks till rummet foer att sova :)

Louise halsar naturligtvis till allihopa, jag med foer den delen :P
Hoppas att du fattade vad det stod nu Fredrik ;)