Hejsan, nu befinner vi oss i Hat yai!

17 mars
Idag gick vi upp tidigt för att vara duktiga, jag powerwalka på stranden och jennie sprang. Hatar att springa så när det är varmt blir det bara värre. Efter det tog vi oss ett dopp och gick sedan till ett fint bageri för att käka frukost. Det som vardåligt var att bröder som vi åt var inte hembakat tror vi men annrs var det gott ändå. Sen gick vi till rummet trötta som as och la oss för en powernap, det gick lika bra som vanligt, vi slocknade i 1,5timmar! Men det var grymt gott! Därefter var det stranden som gällde, myste i skuggan såklart! Vi låg och löste och sola och bada, allt det goda! Sen tog vi oss lite mat och hämta våran tvätt vi lämnade igår. När den var hämtad la vi oss längre ner på stranden i solen och njöt till halv 6 då vi gick till rummet igen. Jag fixade mina naglar och vi läste lite. Efter det blev det mat på en liten thairesturang, denna gången var det dock ingen strakt mat och vi bara älskade det! Vi beställde även resa till hat yai tills imon för 550b styck. Sen spelade vi kort på vår altan innan jennie kom på att hon inte visste var sin ipod var så vi letade och hon började få panik, men tillslut hittade hon den och det var bara lycka på det!

18 mars
Idag fgick vi upp hyfsat tidigt för att hinna käka och packa innan vi skulle åka. Vi åt frukosten på hotellet för att vi inte skulle behöva gå så långt. SEn packade vi det sista innan vi checkade ut och tog en longtail till båten som skulle ta oss till fastlandet. Det tog ca 2 timmar innan vi kom fram till nån stad där vi skulle åka buss resten av vägen. På båten visades det en thailändskfilm men det var inget intressant när man inte fattade något. Så det blev musik och läsning. Sen på bussresan satt vi nog mest och sov, tills ryggen fick grymt ont. När vi var framme var vi så grymt hungriga men försökte dock höra lite om hotell med pool eftersom det inte är något hav i närheten. Men vi var så hungriga att vi fick en karta med hotell med pooll sen gick vi och åt, min mat varsär men blev iaf lite mätt. sen kollade vi hotellet med pool men det var inomhus så det tog vi inte, utan tillslut tog vi new world hotell för 500b natten med ac, fint rum på 5 våningen och den har hiss så vi slipper trappor. Den har även kyr, tv som vi inte haft på länge, så nu lever vi lyx. Därefter gick vi ut för shopping och kolla runt lite. Blev lite shopping, det är ganska så billigt här men lite konstiga kläder osv. Det blev varsintröja och någon present! Vi käkade på pizahut sen med, färst så fattade dom typ inget, ingen pratade typ engelska, men sen fick vi varsin cola och en pizza fast vi beställt 2, och vi frågade men inget fatta och sen sa dom att de hade slut på panpizza och att vi var tvungna att ta nått annat och hon så gick hon och 2 sek efter kom vår andra pizza, asså dom var heltröga! SEn fökrsökte vi hitta till hotellet med stoppade här för att chatta och så!
HA det underbart!!

Jennie hälsar till alla där hemma!
Louise tycker livet leker, saknar sin pojkvän väldigt mycket dock!