sista veckan nu

7 april
idag låg vi bara på vår strand här, vi la oss på nårra stolar som tillhörde ett hotell men blev sedan bortkastade därifrån med en riktigt tyken attityd. det var inte alls skoj men vi hitta ett annat ställe att kigga på. sen efter stranden blev det bara poolen och sedan fixa sig för att gå ut. det blev inte mycket till mat, kaffe på donken för pizzan vi åt tidigare var såpass mättande. sen var det bara hem och packa inför imon.

8april
vi började med att packa färdigt det sista och checka sen ut. sen åkte vi till mormor och morfar för att lägga väskorna döär och ungås med dom resten av dagen, på standen. vi fick även låna deras dusch och sen åkte vi in till staden och bussen. vi gick vänta ganska länge på den men när den väl kom så var det en ganska fin buss, mycket finase än vi trott. det var skönt, tillräckligt för att sova i(med sömntablett och musik!) men fick filt och de var ac, men det blev ändå lite halv kyligt under natten. hela åkningnen var dessutom som att åka nån blandning av båt och tåg, konnstogt! den tog iaf 12 timmar innan vi var framme i bangkok....

9 april
vi väcktes ca 8 för att hoppa av bussen, vi beställde direkt en buss vidare till pattaya för 113b, BILLIGT! sen tog vi frukost som var 3 munkar och lite cola. vi fick vänta timma innan bussen skulle gå så då gjorde vi inte så myckert, var ganska trötta av tabletten. så när vi väl skulle åka vidare blev det intre mycket mer än att sova, gott var det. vi såg inte heller knappt nårra rödtröjor heller. sen var vi nog framme runt 12 kanske. när vi var framme fråga vi på en tavelservice om hotell och fick ett på jomtien beach för 900b. sea sun inn heter det. när vi var framme på hotellet lämnade vi väskorna för att få i oss lite mat, gott! sen var det dop, lite mer sovande innan vi gav oss ut i staden. vi åkte till tesco shoppingcenter där shoppingen blev en ny mobil för jennie eftersom hennes har fuktskador.

10april
vi gick upp 9 för att käka frukost på hotellet, den var inget att ha, det gick bara att käka toast. efter det la vi oss hela dan på stranden tills vi blev skitröda om våra ryggar, tog lite mat och sedan gick upp för att fixa oss. därefter blev det travelservice där vi beställde biljetter till thaiboxing tills ikväll. sen pkte vi till waqlking street och titta innan vi åkte vidare till boxingen som egentligen var sådär, det var mest barn som boxades men skoj ädnå, vi ficxk ju sitta på vip.

tjenare!

6 april
klockan ringde 7, daa satte jag mig paa balkongen och satt medan jennie sov, hon kom upp en halvtimme senare. vi var naemligen bjuda paa en utflykt av mormor och morfar til kao sok. saa naer vi aetit vaentade vi paa bussen. den kom strax efteraat, det var bara vi 4 och sen var busen fylld med tyskar. det var dock ett par, tvaa gamla maen som var tillsammans tror vi iaf, dom var soeta! det var ocksaa bara dom som prata med oss paa hela dagen. vi aakte ca en timme innan vi kom fram daer vi skulle rida elefanter, vi red ett tag och hoppades sedan av, gick en bit foer att titta paa ett vattenfall. det var nog det minsta vattenfall jag sett i mitt liv, det rann knappt naatt vatten alls. men det skulle nog varit baettre om det varit regnperioden haer. menmen, sen aakte vi till en viewpoint som egentligen inte helelr var naatt att ha, det var bara lite traed och saa,  har sett finare. sen var det mat och den var GOD, foer en gaangsskull blev vi maetta! sen var det paddling, vi hade egen chaffis saa vi satt bara och titta, jaettefint var det men tills slut var det bara vamt och lite laangtraakigt, vi stanna bara paa ett staelle och bada, det var det saemsta. det sista stoppet blev ett hotell med hus uppe i ett trae, daer tog vi dock bara ett kort saa bar det hemmaat. det var en jaettefin och trevlig dag aven om det fnans lite negativt men en av de baettre resor vi vart paa. sen naer vi kom hem blev det dusch, skrewv lite kort och sen ut foer att sitta haer.

Ha det bra!

Jennie tycker paret var soeta idag!
Louise tycker om och saknar soender pojken! (L)

Khao lak

HEJ!

3 april
Vi gick upp halv 7 för att käka frukost på rummet och packa väskorna för dagen resa. Vi blev hämntade kvart över 8 och åkte vidare för att hämta upp folk och sedan åka till hamnen. Där fick vi typ vänta 1 timme innan allt folk hade kommit och vi kunde åka. Under tiden kollade vi på en minnesplats som tyskar gjort till offrerna i tsunamin, jättefint var det! Sen bärde det iväg, vi åkte nog ca 1 timme innan vi kom fram till surin, första stoppen var bara snorkling, och det var bara sjukt fin! nästa stopp blev nationalpark där vi först skulle gå "til andra sidan" vilken var en kronglig väg på typ 20min som max. Sen gick i vattnet tillbaka, assså ganska kort! Där fick vi även den goda lunch buffen, ja som smakar skit helt enkelt! Vi käka chips och kakor istället. Sen blev det bad innnan vi åkte vidare. Då stanna vi på sk nemoställe där man kunde se nomosar upp till 2 meter men vi såg inga:( sen sista stoppet var ett annat ställe där vi fick se lite större fiskar. grymt vacker är det i surin iaf! Sen åkte vi tillbaka igen och när vi nästan var framme kom detsjukta oväret, det åska och bixttra och man kunde inte se nått på havet, sjukt var det! men vi kom iland tillslut genomblöta. Det blev en blöt och kall bussresa hem och bara hoppa in i duschen och njuta! Sen på kvällen tog vi mat, jag tog oilmassange och jennie thaimassage. GOTT var det! Sen blev de kaffe på donken och hem, Då ringde jag mamma och precis då såg jennie en varningsraket från havet och vara tvungen att säga det tilll nån, så det var en familj nedanför oss som visa henne havet och sa att det var lugnt! sött tycker jag! Sen var det bara lugnt resten av kvällen..

4 april
Vi tog oss upp ur sängen och tog oss frukost på ett mysigt ställe, därefter tog vi taxi för att ¨åka till mormor och morfars hotell och strand. Det tog dock en tid att hitta dom för morfar gav oss fel håll att gå men sen möttes vi vid vattnet och då gick det bra! Sen låg vi bara som vanlig och läste och bada. sen åt vi lite, pannkaka blev de, inte jättegod mer som de tjocka pannkakorna dom har till frukost här så det var ingen hit. Sen när det var dax för sista doppet för dagen brände sig jennie på en manet riktigt mycket så först fick vi tipset att vi kunde ta olivolja på så det blev lite bätre sa hon, sen blev vi skickade till ett massage ställe där hon blanda nån bladsörja och speta på. Det blev mycket bättre för jennie. sen blev det hemfärd, vila och dusch. sen kom mormor och morfar på kvällen och vi tog oss först kaffe på donken och sen thaimat och det var grym,t gott! dom bjöd såklart! vi får inte.  Sen blev det shopping och morfar är så himla söt, mormor cohmorfar ska köpa klockor till nån så morfar försöker hela tiden få det så billigt han kan, dom är ju inte så bra på engelska så det är grymt sött när det försöker på engelsksvenska!  Han typ vägrar ge mer än 500b när han fått ca 2000 från början! haha! jag och jenie köpte iaf varsin lampa och sen stanna vi vid en affär där de sålde pandora armband och berlocker, så jennie köpte berlocker och jag med men mormor köpte ett helt armband med bara djur, SÖT! Sen var det den kvällen bara hem och sova sen.

5april
idag tog vi frukost på samma ställe som igår och la oss bara på stranden här nere, där sov vi nogbort det mesta av dagen. sen var det bara hem och duscha innan vi träffa mormor och morfar på donken för kaffe. sen åkte vi till en stor marknad en bit ifrån, där blev det lite shopping, mest småsaker men det var skoj. Sen kollade vi även på en båt som ligger 2 km in i landet, den förflyttades dit av tsunamin och det var bara helt sjukt att se hur långt den hade kommit, vi såg ju inte ens havet! sen åt vi lite och shoppade lite till innan vi åkte hem och satte oss här, eller det är bara jag för jennies dator funkade inte och hon orkade inte byta ställe så hon sitter på rummet just nu. men nu ska jag gå och göra henne sällskap så ha det bra!

Jennie är på rummet;)
Louise tycker om sin pojkvän mycket! (L)

Khao lak

1 april
Idag gick vi upp kvart i 6 och packade klart det sista. Sen satte vi oss och vänta på bussen på altanen, vi åt frukost samtidigt. hundarna där ville dock åt maten men dom fick inget. SEn var det bara hoppas på bussen, av den och på båten. Det var en jättefin morgon, solen gjorde vattnet så fint och det var svalt och sknt. På hela resan bytte vi bara bussar hela tiden , vi stanna en stund och åt phadthai som var ganska gott. och åpå ett ställe vi stanna så moette vi pojkarna från jämtland, vi tjoeta på mm. Sista biten aakte vi i en vanlig buss, men hela dagen gick iaf på att resa, den tog nästan 12 timmar innan vi var framme. när vi kom fram tog vi oss en pannkaka och sen taxi till mormor och morfars hotell fr att hitta boende daer men det fanns inget billigare saa vi aakte bara vaegen tillbaka igen. han slaeppte oss paa khao lak grand city daer vi fick ett rum foer 800b natten och det aer mycket fint men ac, flaekt, tv kyl mm. sen ringde vi mormor och morfar och bestaemmde tid och duscha sen. Sen traeffa vi dom utanfoer donken och tjoeta och tog kaffe typ.

2 april
Idag gick vi upp halv 10 och kaeka frukost, var lite svaart att hitta men till slut hitta vi et dyrt staelle daer det sedan knappt fanns naatt. Strax efter vi faatt maten saa kom det massa nya folk som skulle paa info moete som ving hoell i, daer satt vi mitt i allt. Sen blev jag knappt maett saa daa blev det 7 och koepa fil typ. Sen naer vi var paa vaeg ner till stranden saa ringde mormor och morfar och sa aat oss att stanna saa kom de bakom oss och vi la oss paa stradnen tillsmamnas. daer var vi hela dan, vi koepte aeven lunch, den dyraste paa laenge. vi tog hamburgare som var den konstigaste vi aetit! usch! sen gick vi hem duscha och naer vi var klara med det kom det sjuka regnet. det sluta typ inte, saa vi laaga paraply och gick ut foer att saetta oss haer och sedan ska vi kaeka.

Puss paa er! Och MASSSA glad paask!

Jennie haelsar glad paask!
Louise tycker det baerja kaennas som vaeldigt kvart kvar haer! :(