Khao lak

HEJ!

3 april
Vi gick upp halv 7 för att käka frukost på rummet och packa väskorna för dagen resa. Vi blev hämntade kvart över 8 och åkte vidare för att hämta upp folk och sedan åka till hamnen. Där fick vi typ vänta 1 timme innan allt folk hade kommit och vi kunde åka. Under tiden kollade vi på en minnesplats som tyskar gjort till offrerna i tsunamin, jättefint var det! Sen bärde det iväg, vi åkte nog ca 1 timme innan vi kom fram till surin, första stoppen var bara snorkling, och det var bara sjukt fin! nästa stopp blev nationalpark där vi först skulle gå "til andra sidan" vilken var en kronglig väg på typ 20min som max. Sen gick i vattnet tillbaka, assså ganska kort! Där fick vi även den goda lunch buffen, ja som smakar skit helt enkelt! Vi käka chips och kakor istället. Sen blev det bad innnan vi åkte vidare. Då stanna vi på sk nemoställe där man kunde se nomosar upp till 2 meter men vi såg inga:( sen sista stoppet var ett annat ställe där vi fick se lite större fiskar. grymt vacker är det i surin iaf! Sen åkte vi tillbaka igen och när vi nästan var framme kom detsjukta oväret, det åska och bixttra och man kunde inte se nått på havet, sjukt var det! men vi kom iland tillslut genomblöta. Det blev en blöt och kall bussresa hem och bara hoppa in i duschen och njuta! Sen på kvällen tog vi mat, jag tog oilmassange och jennie thaimassage. GOTT var det! Sen blev de kaffe på donken och hem, Då ringde jag mamma och precis då såg jennie en varningsraket från havet och vara tvungen att säga det tilll nån, så det var en familj nedanför oss som visa henne havet och sa att det var lugnt! sött tycker jag! Sen var det bara lugnt resten av kvällen..

4 april
Vi tog oss upp ur sängen och tog oss frukost på ett mysigt ställe, därefter tog vi taxi för att ¨åka till mormor och morfars hotell och strand. Det tog dock en tid att hitta dom för morfar gav oss fel håll att gå men sen möttes vi vid vattnet och då gick det bra! Sen låg vi bara som vanlig och läste och bada. sen åt vi lite, pannkaka blev de, inte jättegod mer som de tjocka pannkakorna dom har till frukost här så det var ingen hit. Sen när det var dax för sista doppet för dagen brände sig jennie på en manet riktigt mycket så först fick vi tipset att vi kunde ta olivolja på så det blev lite bätre sa hon, sen blev vi skickade till ett massage ställe där hon blanda nån bladsörja och speta på. Det blev mycket bättre för jennie. sen blev det hemfärd, vila och dusch. sen kom mormor och morfar på kvällen och vi tog oss först kaffe på donken och sen thaimat och det var grym,t gott! dom bjöd såklart! vi får inte.  Sen blev det shopping och morfar är så himla söt, mormor cohmorfar ska köpa klockor till nån så morfar försöker hela tiden få det så billigt han kan, dom är ju inte så bra på engelska så det är grymt sött när det försöker på engelsksvenska!  Han typ vägrar ge mer än 500b när han fått ca 2000 från början! haha! jag och jenie köpte iaf varsin lampa och sen stanna vi vid en affär där de sålde pandora armband och berlocker, så jennie köpte berlocker och jag med men mormor köpte ett helt armband med bara djur, SÖT! Sen var det den kvällen bara hem och sova sen.

5april
idag tog vi frukost på samma ställe som igår och la oss bara på stranden här nere, där sov vi nogbort det mesta av dagen. sen var det bara hem och duscha innan vi träffa mormor och morfar på donken för kaffe. sen åkte vi till en stor marknad en bit ifrån, där blev det lite shopping, mest småsaker men det var skoj. Sen kollade vi även på en båt som ligger 2 km in i landet, den förflyttades dit av tsunamin och det var bara helt sjukt att se hur långt den hade kommit, vi såg ju inte ens havet! sen åt vi lite och shoppade lite till innan vi åkte hem och satte oss här, eller det är bara jag för jennies dator funkade inte och hon orkade inte byta ställe så hon sitter på rummet just nu. men nu ska jag gå och göra henne sällskap så ha det bra!

Jennie är på rummet;)
Louise tycker om sin pojkvän mycket! (L)