Khao lak

1 april
Idag gick vi upp kvart i 6 och packade klart det sista. Sen satte vi oss och vänta på bussen på altanen, vi åt frukost samtidigt. hundarna där ville dock åt maten men dom fick inget. SEn var det bara hoppas på bussen, av den och på båten. Det var en jättefin morgon, solen gjorde vattnet så fint och det var svalt och sknt. På hela resan bytte vi bara bussar hela tiden , vi stanna en stund och åt phadthai som var ganska gott. och åpå ett ställe vi stanna så moette vi pojkarna från jämtland, vi tjoeta på mm. Sista biten aakte vi i en vanlig buss, men hela dagen gick iaf på att resa, den tog nästan 12 timmar innan vi var framme. när vi kom fram tog vi oss en pannkaka och sen taxi till mormor och morfars hotell fr att hitta boende daer men det fanns inget billigare saa vi aakte bara vaegen tillbaka igen. han slaeppte oss paa khao lak grand city daer vi fick ett rum foer 800b natten och det aer mycket fint men ac, flaekt, tv kyl mm. sen ringde vi mormor och morfar och bestaemmde tid och duscha sen. Sen traeffa vi dom utanfoer donken och tjoeta och tog kaffe typ.

2 april
Idag gick vi upp halv 10 och kaeka frukost, var lite svaart att hitta men till slut hitta vi et dyrt staelle daer det sedan knappt fanns naatt. Strax efter vi faatt maten saa kom det massa nya folk som skulle paa info moete som ving hoell i, daer satt vi mitt i allt. Sen blev jag knappt maett saa daa blev det 7 och koepa fil typ. Sen naer vi var paa vaeg ner till stranden saa ringde mormor och morfar och sa aat oss att stanna saa kom de bakom oss och vi la oss paa stradnen tillsmamnas. daer var vi hela dan, vi koepte aeven lunch, den dyraste paa laenge. vi tog hamburgare som var den konstigaste vi aetit! usch! sen gick vi hem duscha och naer vi var klara med det kom det sjuka regnet. det sluta typ inte, saa vi laaga paraply och gick ut foer att saetta oss haer och sedan ska vi kaeka.

Puss paa er! Och MASSSA glad paask!

Jennie haelsar glad paask!
Louise tycker det baerja kaennas som vaeldigt kvart kvar haer! :(